Houdoe en Fa waka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lara Pol - WaarBenJij.nu Houdoe en Fa waka - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lara Pol - WaarBenJij.nu

Houdoe en Fa waka

Blijf op de hoogte en volg Lara

05 November 2017 | Nederland, Amsterdam

Hoihoi lieve vrienden,

Zaterdag 4 november was het dan zover. Om 5:30 ging de wekker zodat we om 6:15 richting Schiphol konden vertrekken. Ondanks dat we pas om 11:20 vlogen, moesten we om 7:30 aanwezig zijn. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was mijn koffer nog iets te zwaar, dus heb ik met pijn in mijn hart nog een broek thuis moeten laten. Na de bagage drop off en koffie drinken met familie was het tijd om afscheid te nemen.

Ik als echte wereldreiziger (wereldreiziger met caravan en tent) moest wennen aan de lange zit van 9 uur in het vliegtuig. Toen de laatste 45 minuten vliegen in gingen kwam bij ons alle 5 het besef van wow we zijn er gewoon bijna, bijna in zuid-Amerika in Suriname. Vanuit het vliegtuig kon je al eerste blikken werpen op het broccoli land van Suriname. Wij kwamen uit het koude kikkerlandje dus zaten allemaal met truien en lange broeken in het vliegtuig, grote fout. Toen we het vliegtuig uitstapten kwam er een benauwde hitte over ons heen, zo ontzettend warm. We moesten erg lang wachten bij de douane controle (hier werd al duidelijk dat Surinamers alles op het gemak doen). Nick en Simon die gezellig bij ons in het vliegtuig zaten mochten gewoon doorlopen (jammer genoeg hebben ze geen jamsessie gehouden). Eenmaal aangekomen bij de taxi moesten we nog een uurtje rijden naar ons huis. De manier waarop ze autorijden is ook veel anders dan bij ons. Ze rijden links en nemen overal waar het kan voorrang en rijden roekeloos zonder zorgen door het verkeer, alsof er paar meter verderop een grote sale is.

Toen we bij het huis gearriveerd waren stond onze vrolijke huisbaas ons op te wachten. We kregen de sleutels en gingen zo snel mogelijk, nadat de man weg was (2 uur later), naar bed. De volgende ochtend werd ik om 9 uur wakker en het was al zo ontzettend heet. Het zweet kwam letterlijk overal vandaan, hoezo heeft een mens zoveel zweet. Vandaag gaan we ons oriënteren in Paramaribo en ons plekje zien te vinden. I'll keep you posted!

  • 06 November 2017 - 16:37

    Wim Leenders:

    Hoeveel zweette je van 0 tot annanas?

  • 06 November 2017 - 16:48

    Monique:

    Leuk om te lezen, Lara!
    Veel succes.....gr....

  • 06 November 2017 - 17:01

    Nancy:

    Wat leuk geschreven Lara, heel veel plezier!

  • 06 November 2017 - 17:21

    Angela:

    Wow Lara, veel plezier daar!

  • 06 November 2017 - 17:28

    Mama :

    Wauw wat schrijf je gaaf zeg, maar dat deed je toen je klein was ook al xxxx

  • 06 November 2017 - 17:45

    Hannie Toonen:

    Leuk om op deze manier jou verblijf in Suriname te kunnen volgen.

  • 06 November 2017 - 17:46

    Opa Kees:

    Journalistiek was misschien ook wel iets voor je geweest, een prachtig eerste verslag. Ik ben benieuwd naar het volgende.

  • 06 November 2017 - 18:19

    Rinske:

    Wat leuk Lara. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Veel plezier en pas goed op jezelf

  • 06 November 2017 - 18:27

    Matty:

    Leuk Lara ik ga je volgen !

  • 06 November 2017 - 18:29

    Oma Willy:

    Leuk Lara, wij zijn super trots,wat mooi geschreven...

  • 07 November 2017 - 13:42

    Gonnie Vialle:

    Wat een mooi verslag blijf je volgen

  • 07 November 2017 - 15:35

    Mirelle :

    Leuk Lara ik ga je volgen. Heel veel succes en vooral plezier

  • 08 November 2017 - 23:17

    Ria Dieden.:

    Hoi Lara.

    Je verslag gelezen. Ziet er leuk en gezellig uit.
    Die warmte komt meteen naar je toe als je uit het vliegtuig stapt, hadden wij ook gezegt toen je die avond bij ons was. die warmte blijft om je heen hangen totdat jou stage periode voorbij is. Ik wens jou en jou mede studenten een fijne gezellige en leerzame tijd toe.
    Heel veel succes en ik blijf je volgen.
    Lieve groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lara

Reisblog voor mijn stage in Suriname. Ik ga stage lopen in het st. Vincentius ziekenhuis voor mijn opleiding HBO-Verpleegkunde

Actief sinds 03 Nov. 2017
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 8891

Voorgaande reizen:

04 November 2017 - 28 Januari 2018

Stage hbo-verpleegkunde in Paramaribo

03 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

03 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

03 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

03 November 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: